sobota, 18 listopada 2017

Kółeczka odwrócone

czyli kolejny miesiąc z naszą zabawą:)

http://paperafterhours.blogspot.com/2017/11/kocham-frywolitke-czesc-3.html
tyle że nie wiem czy Szefowa zaliczy, bo nie doczytałam, ze mają być 4 kółeczka odwrócone(klik)
a ja zrobiłam 3 i raczej nie uda mi się już nic w tym miesiącu poprawić

Przygotowałam zakładkę według tego wzoru (klik)
Dorobiłam tylko ogonek i oto ona



i to na tyle.
I co Justynko, zaliczysz? :)
Życzę wszystkim spokojnego i słonecznego weekendu i pozdrawiam serdecznie:)

wtorek, 14 listopada 2017

Karteczkowo

U mnie ostatnio tak ciasno z postami, ze dopiero dzisiaj wrzucam karteczki, które przygotowałam w ramach wspólnej zabawy z Anią

Późno, bo to ja w tym miesiącu to ja jestem u Ani na gościnnych występach:)
więc juz i tak wiecie co przygotowałam:)
Wiecie, strasznie sie bałam że tematy okażą sie za trudne- i chyba miałam rację, żabcia głoduje :)
ale też i tematów zostało niewiele,
To po kolei-
Boże Narodzenie- konik na biegunach


Wielkanoc- zamiennie z drugą kartką na BN wg. mapki

 i okolicznościowa z medalionem, owalem
 Lub kwiaty +cekiny

I to na tyle:)
Mam nadzieje, że jednak jeszcze kilka osób uda sie wbić w tematy:)
Kończę na dziś bo jakoś wena mnie opuściła i jak te Górale se śpiwom- "Ni mom chęci do roboty............."
Miłego popołudnia Wam życzę i dziękuje za komentarze:)
aaaaa, nie wiem czy Szefowa sobie życzy, ale wciskam jeszcze kolaż:D



piątek, 10 listopada 2017

Szyję sobie po raz 7

ależ to leci;D

Ale zanim przejdę dalej to podziękowania- Agatko kochana macie wielkie serduch dziękujemy bardzo:)


Temat tej lekcji będzie się kojarzył z jesienią i nadchodzącą zimą, bo szyjemy sobie to co nam odpowiada , a wybór jest dość duży, bo szyjemy czapki, szale, bandamki,opaski czy kominy i rękawiczki - to co potrzebujemy w tej chwili.
Znalazłam kilka kursików, ale na końcu pokażę Wam jak ja przygotowuje szablon na czapki.
Teraz wprowadzenie.
Czapki zazwyczaj szyjemy z dzianin i tu potrzebne sa juz igły do stretchu, mają one bowiem zakończenie w formie małej kuleczki i dzięki temu nie przecinają nitek, a oto w dzianinach nie trudno.  Igły będą nam też potrzebne w najbliższych miesiącach, wiec warto sie w nie zaopatrzyć.
Teraz wybór dzianiny i ściegów.

Otóż są w sklepach dzianiny z pętelkami lub czesane (lewa strona)- w tych nie lecą oczka i wystarczy nam ścieg prosty, jedynie zapas materiału warto ściąć do 0,5 cm.
Inne trzeba sprawdzić, ale najczęściej niestety trzeba obrzucić zygzakiem, a to często kończy sie falowaniem materiału. No chyba ze macie dostęp do overlocka
I na to jest rada- ułożyć daną rzecz w takiej formie jak ma wyglądać,   trzymać żelazko 2-3 cm na naszą pracą i sparować, powtarzamy tak długo aż osiągniemy zamierzony efekt,
Najlepiej szyć ściegiem elastycznym, lub od razu zygzakiem, ale sprawdzamy na próbkach czy mamy odpowiednio nastawiony naciąg nici i szew się nie rozchodzi.
Lub szyjemy ściegiem elastycznym i szyjemy czapkę lub szal z podwójnego materiału (czyli z tzw podszewką) ale to też nie daje nam gwarancji, ze podczas noszenie czy prania w końcu nie polecą nam oczka.
Więcej o szyciu dzianin znajdziecie TUTAJ(klik) i TUTAJ (klik) - poczytajcie również komentarze:)

Dla ścisłości
Nie musicie szyć z dzianiny, może to być jakikolwiek materiał który Wam odpowiada,
tak samo jak może to być cokolwiek związane z tematem.



Ok, ale sie rozpisałam- jeżeli macie jakieś pytania to odpowiem w komentarzach a teraz już  linki:

zaczynamy od czapek:
dziecięce
tutaj (klik) 

 tutaj(klik)


tutaj(klik)

dla nieco starszych
tutaj (klik)
i już bardziej męska (tutaj)



tutaj już moze być damska(klik)

a tutaj bardziej eleganckie z materiału(klik)

 2/ opaski
tutaj (klik)



3/ szale i kominy
 Prosty tutaj (klik)

tutaj(klik)w formie bandamki ale jest świetny


a tutaj dla najmłodszych:) (klik)

lub takie zabawne zwierzaczkowe:)
tutaj (klik)
tutaj (klik)

4/ rękawiczki
dziecięce tutaj (klik)

tutaj (klik)


a na koniec kominy z kapturkiem:)
takie 2w1
Dziecięce (klik) - w nich obcięła przody kaptura, są trochę za długie i dlatego tak odstają,
tylko nie na prosto a lekko zaokrąglamy:)


tutaj takie prościutkie(klik)


tutaj (klik)
te mają nieco trudniejsze wykrojei nie ma kursu krok po kroku, ale zszywamy po ułożeniu prawej strony do prawej, pozostawiajac dziurę na wywrócenie, obszywamy i wykńczamy według uznania:)
Myślę że to dla nas nie lubiących czapek idealne rozwiązanie

tutaj(klik)

i mogłabym jeszcze wstawić inspiracje, ale wtedy post wyszedłby bardzo, bardzo długi
Podpowiem jeszcze tylko jak narysować taki szablon na czapkę
jak widać ja mam juz przygotowaną pracę, ale nie mam kiedy zrobić fotek końcowych a i chcę jeszcze coś przygotować, wiec zdjęcia "gotowców" wkrótce
długość czapki zależy od was, ale lepiej przygotować za długą niz za krótką.
Szerokość zależy od rozciągliwości materiału, ale jest to około 1-2 cm mniejsza nić obwód głowy
Rysujemy prostokąt - teraz odmierzamy połowę szerokości- każdą połowę dzielimy na 3 i rysujemy kreski pomocnicze.



Od góry odmierzam 7cm i rysujemy łuki- nie linie proste, ale też nie bardzo zaokrąglone
i już:) nie pomylcie sobie tylko miejsca gdzie łuk sie zaczyna.


zszywamy zaczynając od krótkich bocznych 1 i 2 z obu stron, potem układamy na pół i zszywamy tył z krótkim odcinkiem na przodzie
zszywamy równo nie tak krzywo jak narysowałam;D

i jeszcze jedno- nie wiem czy ktoś ma jeszcze ten sam problem, ale żaba u mnie szaleje- ustawiam na 30 dni, a po kilku i tak znika:(
więc jak coś to piszcie ustawie następna:)